märka ord

Lauris, din lilla lusläsare. Kan du inte se vad jag menar?!?!?!?!? Hihihihihihi ;-)


Idag fick jag öppna på jobbet, har aldrig öppnat på detta stället så det var väldigt nervöst. Ingen sömn denna natten....
Men det gick super, städerskan var redan på plats så jag slapp allt vad larm var.

Har haft en super dag på jobbet. Är såå roligt när man känner sig "nyttig" och ställs inför lite prövningar.

Dock malde oron inför det fruktade gyn besöket. Men handsvett och svallningar blev jag tillslut inkallad till en man i 55 års ålder. Super solbränd (vad det nu har för betydelse men det var det första ja la märke till) och super trevlig.Lyssnade och verkade förstå mig och vad jag undrade över.

Anledningen till jag sökte "hjälp" var pga av att jag den senaste tiden haft massa mellanblödningar. Det är vanligt med kopparspiral som jag har insatt. Men de ville göra ett cellprov för att vara på den säkra sida plus även kolla att spiralen satt bra.

Sen mitt största problem är min hormonsvängningar. De är grymma vill jag lova. Gynläkaren sa att man under PMS kan reagera på olika sätt de vanligaste gråtig eller arg. Jag blir både och men såååååååååååå fruktansvärt arg på maken min. Känns som jag vill DÖDA honom milt sagt. Kan inte sitta och äta brevid honom för jag irriterar mig på hans sätt att tugga.M,M
Kan bli arg snabbt och sekunden efter skratta så Peter undrar om jag verkligen är helt frisk i skallen.


Han tyckte att jag skulle prova en hormonspiral i stället. Den kunde balansera mitt humör.
Sen sa han även att en kopparspiral inte alls är så där super säker!!!!!!!!!!!!

En av min fasor är ju att bli gravid igen, VILL INTE.

Ska läsa lite om hormonspiralen, någon som har erfarenheter???


När jag ringde till Peter skojade jag och sa : "hur ofta brukar man skutta av glädje då man varit hos gyn?" hihihi

Sjukt nog så gjorde jag nästan det pga av jag kände att han lyssnade på mig, verkade vilja hjälpa mig och framför allt verkade förstå.

Så det blev ett bra besök trots den jävligt obehagliga undersökningen..

I eftermiddags var vi och plockade majs med min syster och hennes lilla familj.
Det mumsade vi sen gott på till middag. Wictor älskar majs!!


Kommentarer
Postat av: emelie

hej snäckan! har numera också blogg... se ovan =)

jag har haft hormon spiral i snart 4 år, de räcker i 5 år, den funkar kanon, har ingens mens woho, bara ngn liiiten blödning ibland... Det var lite jobbigt de första månaderna, gjorde ont i magen osv,, men nu känner jag inte ens av den & det bästa är ju att du sliper din mens :) go 4 it Ida =) Massa kramar Emelie

2009-09-08 @ 17:28:00
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket