grissjukan

Fy fan vad jag är orolig för den. Nu har en förskola här i byn konstaterade fall av den och en av Peters kollega på Lernia har varit/är sjuka i den.

Idag ska barnen ta den  där sprutan!! Men de är ju inte skyddade fören 1-2 veckor (!!!!!!) efter.... De råder en att vara hemma 1 vecka för att skydda dem. Men hur ska jag kunna vara det?? Är redan lagom poppis på jobbet när jag varit hemma så mycket!!
Som tur väl är så är de bara hos dagmamman i 3 dagar och kankse vi ordnar så det bara blir 2 dagar.

Tur att barnen är hos dagmamma bland färre barn!!

Skulle bara fattas att de blir sjuka av sprutan med så jag får vara hemma....Klart att jag är hemma för mina barn, de är mitt allt tro mig. Men skuldkänslorna för att inte kunna vara på jobbet tar kol på mig alltså!!!!
Inte lätt att bara skita i som många säger......

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tassar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny spännande en:



http://uj76.blogspot.com/2009/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_17.html



..med chans att vinna ett presentkort från en finfin barnbutik. Kika gärna in o delta i den med ?=

2009-11-17 @ 16:21:47
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket