Maja <3

Maja hade feber hela dagen igår och hade en jobbig hosta men framåt kvällen började hon andas väldigt häftigt och snabbt. Jag tyckte vi skulle ringa sjukrådgivningen. Peter tyckte inte det behövdes. Men jag satte han på att ringa.
Gillar inte att ringa dit när barnen är sjuka blir så satans orolig.
De sa att många barn har hosta och feber nu men om det skulle lugna oss så kunde vi komma om 20 min. Den tiden tog vi.
När vi kom dit fick vi igen höra av damen i luckan att det nog inte var någon fara för hosta har många barn och det kan man inte gör ngt åt.
Jag hade på känn hela tiden att det var mer än vanlig hosta och att hennes andning inte berodde på hög feber.

Vi fick träffa en bra kvinnlig läkare som lyssnade på en förskräckt och skrikande Maja :-(
Hon lyssnade länge och noga och kom till slut med sin dom......förkylnings astma. NEJ skrek det inom mig.
Sa till Peter i bilen in att tänk om hon med har astma, peter sa att nejdå det har hon inte.

Men jojo visst var det så :-(

Hon fick andas in lite grejsimojs på sjukhuset sen fick vi medeciner med oss hem. Idag har jag ringt barnmottagningen för jag vill dit så de kollar henne där med...har ett littet orosmoln över mig och det är det här sabblars RS viruset...

Natten har varit ok för Maja. Men jag har inte sovit mycket. Tycker det är så jobbigt att lyssna på hennes super snabba andning.......Men huvudsaken är att hon hr fått sova!! Lilla Lilla Loppan!!!!

Kan man summera detta med mammainstinkt???
Kommentarer
Postat av: Ellinor!

Visst blir man orolig....Affe fick rs-virus för några veckor sedan, som tur var så var han vaccinerad så han fick en mild form... Alice hade det oxå, men större barn klarar ju det som en vanlig förkylning... Rs-viruset är väl värst för spädbarn och särskilt om de då inte är fullt friska... Men vår läkare i Kristianstad sa att de pratat alldeles för mycket om det, det är inte så farligt som alla säger... Hoppas hon snart är bättre igen!!!

KRAM

2009-05-07 @ 09:14:55
URL: http://ellanbellan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket