Vimmerby

Nu är vi i Vimmerby, vårt sista stopp på denna resan.



Hemlängtan börjar göra sig påmind lite till och från.Mest längtar jag till min säng faktiskt. Just nu delar hela familjen säng och jag har inte sovit bra de sista nätterna. Natten som var var det magkatarren som var värst. Vi åt jätte sent och grillat så det var inte bra för magen alls! :-(

Campingen här i Vimmerby var inte allls fin. Kanske man är extra känslig när man varit på fem stjärnig innan. Tur att det bara är 3 nätter...

Wictor och Theos avsked gick bra. De förstod inte att de sa hejdå. Wictor frågar efter Theo helatiden. :-D
Vi har bytt nr så kankse vi ses fler ggr vem vet.

I går blev jag sur i tvättstugan på campingen....Andra sidan gatan om vår plats bodde 2 långliggare,barnfamiljer som tydligt visade att de tyckte det var pissjobbigt med alla semsesterfirare. De bad Theos systrar att gå i från vägen om de inte kunde spela boll rakt (!!!) Den ena mamman i familjerna hade i allafall tvätt tid efter mig och jag la min tvätt i torktumlaren och hon började tvätta.. Man har rätt att torktumla 20 min efter sin tvätttids slut.
Tillsaken.. när jag kom tillbaks...lite sen ska erkännas så hade mamman tagit ut min tvätt trots att hennes tvätt inte var färdig... Blev sur. Tog tvätten gick hem till Peter som tyckte att vi skulle gå bort och stänga av tumlaren så tvätten inte hunnit torka. Men när han skulle göra slag i saken så stod hennes man och bevakade tvätten..typiskt!! ;-)

När jag skulle på toa sen på kvällen gick jag bort och strök hennes tvätttid som hon hade nu i kväll. Hoppas nu någon hinner ta tiden och hon står där med MASSOR av tvätt :-) hahahaha!! Vi skrattade gott åt buset hela kvällen :-)


Nu väntar vi på Peters bror med familj från Malmö som ska komma och joina oss :-)
De skulle bara in till stan och äta. Där var vi innan idag och åt Pippi pizza såklart!!!! :-)

http://www.kalastips.com/pippi.htm
Kommentarer
Postat av: Lillan

Hej på er!

Bra bus med tvättfasisten! Vi är avvända husvagnscampare, har faktiskt inte saknat husvagnen alls sedan vi sålde den. Det finns alltid konstiga människor överallt! Jag hittade en länk till er blogg på Familjen Järnbos blogg och har följt er lite nu. Vill bara säga att jag tycker att du gör ett toppenjobb på bloggen, man måste inte uppdatera varje dag;) Det är många fler än vad man tror som följer vad vi skriver på våra bloggar! Keep up the good work!

Kram

Lillan

2009-07-21 @ 10:50:14
URL: http://wunn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket