Wictor

 
Idag har Wictor namnsdag!!!

När vi väntade Wictor var jag stensäker på att det var en pojk det var inget snack om saken, sa någon hon till magen reagerade jag till direkt.Namnet var så gott som helt bestämt med det skulle bli en Wictor. Jag försökte med Vincent och Ville oxå men Peter var säker på sin sak :-)
När Wictor sen kom ut sa jag nästan direkt att jag tyckte att han var en Albin, som vi hade klart som andranamn.
Men Peter sa: Nej det är en Wictor.
Det är jag ju glad för idag, för han är en Wictor ♥

Plats på namntoppen 2008: 11

Mansnamnet Viktor eller Victor är av latinskt ursprung och betyder "segrare". Motsvarande kvinnonamn är Viktoria.
Viktor var ett av 1990-talets största modenamn bland nyfödda pojkar, men det var också vanligt kring förra sekelskiftet. 31 december 2005 fanns det totalt 42 597 personer i Sverige med namnet Viktor eller Victor, varav 25 360 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 1388 pojkar namnet, varav 978 fick det som tilltalsnamn.

(http://www.namntoppen.se/index.php?page=namefacts&name=Viktor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket