Pippi kom!

Ja Pippi kom faktiskt på besök på jobbet och Wictor satt fint och tittade :-)
Wictor trivdes som fisken i vattnet. Lekte inne, satt med i fruktstunden,spelade bandy med stora pojkarna :-)

Jag fick ta med båda barnen för Peter hade bokat in ett möte med sin söka jobbcoach.
Karlar!!! Han har veta om länge att jag och Wictor skulle till jobbet. Hade velat ha den tiden till honom.Nu blev det bra ändå men Maja fick jag bära med överallt så hon blev avbruten hela tiden!
Men det är min karlsson i ett nötskal, han är van att jag har koll på alla tider mm så han släpper det.
Kommer göra honom gott att få vara den som ta över företaget familjen på 50% när jag börjar jobba.
Och han kommer antagligen klara det bättre än jag i slutändan :-)

Hans jobb coach tycker att han ska läsa. Dels behöver han läsa upp sina betyg men sen fortsätta.
Helt ärligt gör det mig lite irriterad. Jag har tjatat på honom jätte länge att han ska läsa och utbilda sig men han har inte fått tummen ur.
Sen när vi fick barn sa jag att jag tyckte att det var försent rent ekonomiskt.
Vi har inte råd att bo kvar här då utan får sätta oss i något billigare. För om han läser kommer vi ha 4000:- var 3:e månad att betala av till CSN och under tiden han studera blir det jätte knapert. Barnen kommer få vara på förskolan/dagmamman jätte mycket.
Studerar han på annan ort betyder det att jag får jobba 100% och ta barnen hela veckorna.

Jag vill ju så klart att Peter ska jobba med ngt han trivs med det är inte det!!! Han fanns därför mig när jag läste så jag sviker INTE honom!!
 Blir mest besviken över att jag tycker han skulle gjort detta innan.

Peter har alltid haft en dröm om att start ngt eget. När vi träffades sa jag att jag ALDRIG kommer gå med på det det förstod han. Min pappa hade eget och även Peters mamma. Jag och Peter har sett konsekvenserna av att starta eget. Allt man får offra och hur det kan bli om det inte går bra.
Så när han kom hem och berättade att jobbcoachen skulle kolla upp möjligheterna att starta eget. Slog jag bak ut. Jag kommer inte finnas vid hans sida då. Låter grymt men det är en sak jag är fast besluten om allt annat men inte det.

Ähh vet att jag säkert gnäller mer än vad jag behöver och att detta låter hårt...Ta inte det på förstort allvar!! :-)
Kommentarer
Postat av: Frida

Vet precis vad du pratar om..

Min pappa var egen företagare i över 20 år, han missade i princip allt vad det gällde mig & min syster när vi växte upp.

Inget jag heller hade velat att mina barn skulle vara med om, dom behöver pappa sin :)

2009-02-10 @ 15:17:53
URL: http://mammanolte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket