Bläää

För att jobba nu idag. Kan inte alls fatta varför jag inte har tagit ledig idag?!! Kände vid tillfället då vi gick igenom ledigheten inför jul att jag inte kunde ta ledigt.
 Nej det är inte så farligt som det låter. Tycker ju om mitt jobb men det är bara att kroppen redan tagit semestern..hmmm

Igår kom tomten igen men denna gången för att peka lite och VINKA..Wictor är inne i en elak trots period. Slåss och med ett utvecklat tal kommer så klart motsägningar. "nej jag vill inte". För att få julklappar av tomten ska man ju som sagt vara snäll. Eller?

Peter sa igår att det faktiskt finns lite positivt med att talet varit sent, hihihi! Menar så klart inte så mycket med det men vi får ju reda på att vi lever och liiite skavsår i öronen. :-) LOVE IT

När Peter kom in berättade Wictor vad tomten gjort. Han vet ju själv att man ska vara snäll för att man ska få julklappar. Dörren till deras lekrum är nu stängt och kommer att vara det till efter jul. Av de anledningar att de kastar och tar sönder deras leksaker för tillfället och sen för att uppskatta de nya mer.

Låter som vi är super hårda mot barnen men det är vi långt ifrån.

Vi är överlyckliga över att Wictor börjat prata mer och mer och straffar honom inte utan han får fritt exprimentera med talet och säga i från. Men vi måste ju visa vad som är ok och inte ok.

Tandborstningen går inte bra, barnen HATAR det....Hoppas att deras nya de får i julstrumpan i mrogn ska göra det lättare.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket