Fredags MYS

Tog lite paus i vårt fredags mys här hemma.
Maja somnade innan myset hann börja dock. Hon är trött och somnar vid halv 8 på kvällarna, skönt!
Lite tråkigt bara att man inte hinner träffa hennne så mycket som man är van vid nu när jag jobbar 100% (!!!!!)

Wictor har vi gett upp hoppet om eller kommit på att han nog inte kräver så mycket sömn. Jag vägrar låta 1 - 2 timmar av vårt lilla tid tillsammans på kvällarna gå till ilska, irritation och gråt.
Så länge han inte är gnällig eller så på kvällarna utan leker tills han blir trött får det vara så här.
Han är trött på morgonen men det går snabbt över och han har även själv vaknat vid 7 denna veckan. Så det är nog helt enkelt så att han inte kräver så mycket sömn som vi tycker att han skulle behöva.
Alla barn är olika, när ska man fatta det?!?!?


Jobbet har funkat bra denna veckan. Att jobba 100% är kanon rent jobbmässigt men familjemässigt är det inte så lyckat.
Sitter med tårar i ögonen i bilen till jobbet på morgonen över att inte få vara där helatiden för barnen.

Jag som helatiden velat att barnen ska gå till Peter lika mycket som till mig bir förkrossad nu när "Wictor vill sitta pappa"

Är nog bara att vänja sig :-)

Vuxenrelationen finns inte i veckorna utan fredagkväll får man kämpa för att tända en liten gnista ;-)


På jobbet känns det som att jag inte har riktig koll, är på 2 olika avdelningar så det gör det svårare. Vill så gärna känna med jämn och uppdaterad som mina kollegor men jag varken orkar med all information eller har någon möjlighet att hålla mig uppdaterad hela tiden på båda avdelningarna. Det gör  mig riktigt ledsen stundvis och kan känna mig urusel. Men jag inser oxå att mina krav på mig själv inte är rimliga och att ingen kräver att jag ska ha koll på allt.
Jag är nöjd över att jag nu kan alla barnens namn på förskolan, det ni ;-)


Trevlig helg!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket