Ålderstecken/åldersnojja

Lyssnar på radio med temat som min rubrik.

Känner mig ganska träffad då vi pratade om just det idag. Jag har nog lite utav varje. Ålderstecknena syns mer och mer (HJÄLP). Jag har fått rynkor vid ögonen. HALLO jag är bara 27!!!
 Letar gråa hårstrå både på mig och kompisar. Fast i smyg på mina kompisar. Endel har börjat få det men jag har inte hittat på mig själv än. men i denna takten är de säkert snart här.

Helt ärligt så tycker jag att det är snyggt med grått hår. Men att jag ska få det tidigt skrämmer mig.

Mina rynkor beror på att jag är så jäkla ljuskänslig och kisar helatiden med ögonen. Får alltså inte slarva med mina brillor nu.
Måste även leta upp en antirynkel kräm.

Åldersnojjan finns där också. Jag känner mig som 18  (14) men är snart 30. Märker ni att jag blir äldre undertiden jag skriver ;-)

Jag har allt i mitt liv som jag har drömt och önskat,Ändå känner jag för att göra en totalomvändning.

På jobbet pratade vi om hur lite pengar man skulle kunna klara sig på. Vi kom fram till att 10 000 och sen glida runt i en hippie bil hade kunnat vara att leva i lyx.

Sälja huset flytta till en annan ort och börja om hade varit spännande.

Jag och Peter har redan "planerat" hur vårt liv ska se ut när barnen flyttat. Nu tänker jag "Shit det är snart" samtidigt som jag tänker, "ska jag behöva vänta så länge."

Det ända jag skulle vilja ändra på just nu är nog min självkänsla vill ha mer skinn på näsan,stå fast för mina åsikter och vara stolt för man,barn och mitt hem. Vårt hem som inte är moderiktigt men som vi trivs i.

Ta inte detta inlägg så allvarligt nu för jag överdriver litervis men samtidigt som det faktiskt är så mina tankar kan gå när jag är ledsen och känner mig värdelös eller när jag är glad,tacksam och världens lyckligaste.


Egentligen menar jag nog att jag skulle vilja göra saker i stället för att drömma och planera en massa.

Vi har pratat om att vi skulle vilja åka till Grekland hela familjen. Kanske faktiskt ska köpa mig en spargris och se till att det blir verklighet............
 
Kommentarer
Postat av: Lauris

hej vännen!

Allt de du skriver stämmer överens på hur jag känner. Satte verkligen ord på va jag tror supermånga känner igen sig i:-) sopm sagt alt stämde på mig. förutom att resa till grekland me peter...hahaha:-) tar gärna me min familj på långvistelse i thailand... bara nån annan fraktar över barnen dit.hahaha:-)

stor kram till min goa vän!

2009-08-17 @ 10:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket