Helt utmattad

Ja det kan man verkligen säga att jag är efter detta kalas. Resten av familjen med verkar det som då de fortfarande sussar kudden.
Maja vaknade glad och pigg vid 02.30 i natt, Fick ge henne välling för attt hon skulle somna om , lilla Loppan!

Kalaset gick nog bra, var nog trevligt för de som var här men både jag och Peter känner verkligen ALDRIG mer kalas.
Det är inte roligt att ha kalas med över 30 gäster. Stor släkt.....Alla är trevliga så man kan ju inte välja bort någon och man vill verkligen att barnen ska träffa släkten.

Vi var lite sena så när första gästerna kom hjälpte de till(jag sa nej och ville INTE ha hjälpen). Men först fick vi syrliga kommentarer som: ja så här blir det när man ska ha kalas kl 10.
Irriterad som jag blev säger jag: Ja men detta är sista kalaset vi ska ha
Denna syrliga kommentar dök upp fler ggr och då högt så att de gäster som kommit skulle höra!
Snacka om at tjag kände mig helt misslyckad och att det fina kalas vi planerat för Maja kändes som en FLOPP.

Andra kommentarer som var på skoj men verklgen inte uppskattades(kommentar från samma familj som innan) var, vart finns bacon och äggröra, Har ni INTE det??
Nu fotade jag inte men vi hade verkligen massor av mat på frukost bordet och kände att ska vi kunna göra ngt mer roligt denna månaden så kan vi inte ha bacon och äggröra m,m det fick räcka med sill,köttbullar och korv, frallor från ninas`s konditori,,skinka,korv,kalkonpålägg, ägg ,leverpastej,ost,ättiksgurka,gurka,tomat,paprika,vindruvor,kiwi,äpple,päron,banan,flingor,kuddar,yoggi,fil mm.
Varför kan man inte bara säga att det var gott eller vara tyst....?
Nu var det ju klart JÄTTE många som sa det men blev sååå sårad av de elaka kommentarerna. Höll bokstavligen på att bryta samman när Lauris kom. Men hade jag sagt ngt om det så hade jag lipat MASSOR!


Mina föräldrar tycker jag överreagerar som säger att jag inte vill ha fler kalas..Medans jag tycker att varför ska vi slita och lägga ner tid,energi och pengar för att göra ett bra kalas för vår lilla 1 åring och sen få såna spydiga kommentarer...?
Glömde de ge 40 åringar lite hyfs??

Får bli som pappa sa: bjud på bulle och kaffe.

Inga mer trevliga kalas på ångvägen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tråkigt att det blev såhär på hennes första födelsedag, förstår att du blev ledsen & besviken.

Bara avundsjuka kanske för att dom inte kunde fixat det själva eller allmänt gnälliga? Tråkigt att vissa skulle förstöra på lilla majas första födelsedag.

2009-04-26 @ 13:06:11
Postat av: Lisa

Vilka jävla idioter Ida!

Du som har planerat å fixat så.

Fy vad elakt, förstår att du blir ledsen å vägrar kalas.

Jag är inte heller nått fan av det längre, för min kära svärmor är väldigt bra på spydigheter. :S

Gör som ni själva vill i fortsättningen, bjud bara de som är värda att få komma!

Kraaaam!

2009-04-26 @ 20:15:24
URL: http://lisoball.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0Photobucket